Monday, November 03, 2008

Tyfus presenterer: Verdens første ikke-eksisterende blogger

I natt er en stor dag. Tyfus har endelig funnet en blogger. Han fant han på havets bunn, like utenfor Drøbak. Hans navn er Teknobøllen og han er en knakende grei kar.

- Så, Teknobøllen, når begynte du å blogge og hvorfor gjorde du det?

- Like etter at marsipankisten min ble spist opp av glupske pirajafisker, antar jeg. De spiste opp kisten min og de spiste opp meg. Det var bare skinn og bein igjen. Da fant jeg ut at tiden var inne til å starte en blogg. Det er veldig kaldt her nede på havets bunn, og veldig ensomt. Jeg tenkte vel som så at noe måtte jeg foreta meg. Mange flere besøker meg nå enn de ville ha gjort hvis jeg ikke hadde begynt å blogge.

- Men pirajafiskene svømmer jo ikke i sjøløvevann?

- Nettopp. Derfor blir det langt flere sunne besøkende. Hvis Pirajafiskene hadde svømt i sjøløvevann ville alles besøk blitt av nokså kort varighet.

- Vel, det er strålende at jeg fant deg, Teknobøllen. Vi har en masse deltakere i år, langt flere enn i fjor, faktisk, og ingen, bortsett fra du har blitt spist ennå. Visste du forresten at pirajafisken er en delikatesse blant bloggere?

- Nei, det visste jeg ikke. Det beviser bare det jeg sier om at man lærer noe nytt hver dag.

Intervjuet fortsetter i det uendelige. Teknobøllen har mye på hjertet og han legger ikke skjul på det. Han er også helt klart glad i fisk og tar en bit mellom hver setning.

- Så, hvorfor valgte du navnet Teknobøllen?

- Navnet falt helt unaturlig, antar jeg. Jeg liker å være bøllete, mot teknomusikere.

Tyfus har aldri likt tekno noe særlig han heller, men han holder klokelig kjeft.

- Tilslutt, hvor høyt regner du med å komme i lynbloggkonkurransen?

- Jeg regner med å vinne, selvsagt. Siden jeg er verdens siste, gjenlevende blogger bør det være rått parti.

Dermed sluttet intervjuet som det begynte, i munnvann, spytt og sterkt syreholdig magesaft. Tyfus svømmer tilbake til overflaten og trekker pusten dypt og inderlig, og er sjeleglad for at han ikke blogger.

No comments: